تبلیغات اینترنتی
این اشتباهات خوشبختی شما را می‌کشند!
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

این اشتباهات خوشبختی شما را می‌کشند!


اگر به دنبال خوشبختی می‌گردید، باید بدانید که این اشتباهات خوشبختی شما را می‌کشند.
این اشتباهات خوشبختی شما را می‌کشند!

بزرگ‌ترین مانع خوشبختی شما چیست؟
شاید خودتان، تعجب کردید؟! در بسیاری از مواقع ما خوشبخت نیستیم زیرا راه‌های خوشبختی در دسترس‌مان را نمی‌شناسیم و به جای آنکه به استقبال خوشبختی برویم، راه ورود آن به زندگی‌مان را سد می‌کنیم.

اگر به دنبال خوشبختی می‌گردید، باید بدانید که این اشتباهات خوشبختی شما را می‌کشند. دکتر فیل مک‌گرا از مشهورترین روانشناسان جهان است که برنامه تلویزیونی هفتگی‌اش صدها میلیون تماشاگر دارد. در آستانه شروع سال 2013 او در مطلبی در شماره ویژه مجله اپرا وینفری، متذکر شد که خوشبختی چیزی دست‌نیافتنی نیست.

به نظر دکتر فیل تنها با اجتناب از 10 اشتباه می‌توان خوشبختی پایدار را در زندگی به دست آورد.

1. امروز مهم است یا فردا؟
زندگی کردن در ترس

خیلی از انسان‌ها در هراس از فردا زندگی می‌کنند. سایه ترس روی زندگی آنها گسترده شده و مدام از این می‌ترسند که فردا چه خواهد شد. اما یک لحظه منطقی فکر کنید، شما که نمی‌توانید فردا را کنترل کنید، اما چیزی که می‌توانید آن را کنترل کنید زندگی خودتان، در همین لحظه است. ترس‌تان در مورد آینده را کنار بگذارید و یاد بگیرید همین لحظه را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.
آنچه باید بدانید این است: این لحظه‌ای که در آن هستید دیگر تکرار نمی‌شود، پس قدر آن را بدانید.



ادامه مطلب ...

هشت راهکار برای تمرکز بیش‌تر و یادگیری بهتر


چه راه‌کارهای عملی و قابل دسترس برای افزایش قابلیت مغز برای یادگیری بیش‌تر در مدت زمان کم‌تر و تمرکز بیش‌تر بر امور وجود دارد. این گزارش هشت راهکار ساده را توضیح می‌دهد.
 

برای مغز انسان قابلیت‌های گوناگونی در نظر گرفته شده است اما چطور می‌توان قابلیت این عضو بدن را برای هر چه بیش‌تر و سریع‌تر عمل کردن افزایش داد؟ به گزارش هافینگتون پست مولف کتاب "ذهن خود را سازماندهی کنید، زندگی خود را سازماندهی کنید"  تلاش می‌کند به این پرسش که چطور می‌توان مغز خود را به بالاترین میزان عملکرد رساند پاسخ دهد.
 
"هافینگتون پست" بر اساس محتوای این کتاب سه راهکار ساده را به مخاطبان خود برای ارتقای عملکرد مغز پیشنهاد داده است که در این‌جا نقل می‌شود.
 
۱- از بخش منطقی مغزتان بهره ببرید
 پاول همرنس، استادیار دانشکده رواپزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید: «به‌هم ریختگی اغلب ناشی از اضطراب و ترس است.» با انجام اموری نظیر بررسی حساب‌های بانکی یا مرور لیست‌ وظایف روزانه شغلی یا خانگی کارایی بخشی از مغز که مربوط به انجام امور منطقی‌ست افزایش و تفکر منطقی به انجام موثرتر وظایف می‌انجامد.

 
اولین کاری که صبح انجام می‌دهید این باشد که وظایف آن روز را به نوبت در ذهن خود مرور کنید



ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها